خرید فالوور اینستاگرام خرید لایک اینستاگرام
خانه » خبر » نقال ابرکوهی در جشنواره بین المللی لهستان به اجرای برنامه می پردازد

نقال ابرکوهی در جشنواره بین المللی لهستان به اجرای برنامه می پردازد

نقال ابرکوهی در جشنواره بین المللی لهستان به اجرای برنامه می پردازد
باشگاه نقالان _ گروه خبر:  نقال ابرکوهی در جشنواره بین المللی لهستان به اجرای برنامه می پردازد. برای نخستین بار پس از ۱۴ سال  نقال ابرکوهی در جشنواره بین المللی لهستان حضور خواهد داشت.  مسعود اکرمی هنرمند و نقال ۳۶ساله ابرکوهی که کار هنری نمایشی خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرده، به تازگی برای اجرای نقالی در جشنواره بین المللی هنر نقالی در ورشو لهستان پذیرفته شده است. به گزارش باشگاه نقالان به نقل از ایران تئاتر از یزد؛ جشنواره بین المللی لهستان ۱۴ سال است که به صورت بین المللی با ۱۰ شرکت کننده از سراسر دنیا برگزار می شود که امسال (سال ۹۸) مسعود اکرمی به عنوان نخستین شرکت کننده از ایران، در این رویداد هنری حضور خواهد داشت.
در این جشنواره که موسسه تئاتر Zbigniew Raszewski Theatre Institute آن را برگزار می‌کند، ۱۰ نقال به مدت ۶ روز به اجرای نقالی می پردازند.
اکرمی با نقل های سیاوش، بیژن و منیژه ، رستم و سهراب، رستم و گل اندام و رستم و اشکبوس در این جشنواره که از ۷ تا ۱۳ آذر ماه ۹۸ (۲۸ نوامبر تا ۴ دسامبر) برگزار می شود، حضور خواهد داشت.
گفتنی است، این نقال ابرکوهی از سال ۱۳۹۲ شروع به یادگیری تکنیک های نقل کرده و در سال های ۹۶ و ۹۷ در جشنواره سراسری نقالی زاگرس نشینان که در لردگان برگزار میشود به ترتیب مقام سوم و دوم را به دست آورده است.

مطلب پیشنهادی

معصومه لشنی: نقالی هنر آیینی و کهن ایرانی یک جریان فرهنگی است

معصومه لشنی: نقالی هنر آیینی و کهن ایرانی یک جریان فرهنگی است

باشگاه نقالان _گفتگو : معصومه لشنی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.